Schoolreisje Lauwersoog

Dag Waddenzee!

Dag Waddenzee! in Lauwersoog is al bijna 30 jaar een top-schoolreisbestemming, met verschillende activiteiten op en langs het wad, in de vissershaven van Lauwersoog en in het nationaal park Lauwersmeer.

Samen met je eigen Natuurschoolgids beleef je een actieve dag buiten in de natuur.

Als de waterstand goed is op de dag dat jullie school komt doen we een wadloopexcursie. Lopen op de bodem van de Waddenzee, dat is bijzonder! Staat het wad onder water dan gaan we steigervissen in de vissershaven van Lauwersoog.

Met speciale schepnetjes vissen in het Lauwersmeer. Sleepnetvissen met een sleepnet/ korren langs de dijk van de Waddenzee.

Verschillende activiteiten per leeftijdsgroep die zoveel mogelijk op het niveau van de leerlingen worden begeleid. Dag Waddenzee! is een afwisselende schoolreis en erg leuk om met je hele klas te doen!

In Lauwersoog begon de Natuurschool ruim 25 jaar geleden met het organiseren van schoolreisjes in de natuur.

Voorafgaand aan de schoolreis ontvangt u een draaiboekje met alle benodigde voorinformatie om van deze schoolreis een groot succes te maken.

Download onze flyer

JA, ONZE SCHOOL WIL DIT SCHOOLREISJE!

krab-rood
Afhankelijk van de waterstand in de Waddenzee op de dag dat u ons bezoekt, maakt de Natuurschool een keuze uit drie van de vier genoemde activiteiten.

Alle activiteiten worden verzorgd op het niveau van groep 3-4:

Steigervissen in de Haven

Kijken, aanraken, misschien wel proeven en je verbazen!

Wadloopexcursie

Lopen op de bodem van de Waddenzee is een bijzondere ervaring. Onder je voeten krioelt het ook nog eens van de wormen, schelpen en duizendpoten! Spannend en cool tegelijk. De Natuurschoolgids begeleidt de leerlingen over het wad en vertelt ook nog eens allerlei boeiende ‘weetjes’.

Hybiën

Leve de Zeearend

Wandel mee door het vogelparadijs in het Nationaal Park Lauwersmeer. Ontdek welke bijzondere vogels in dit gebied leven en beleef hoe het is om een vogel te zijn. We gaan op zoek naar de zeearend en bouwen het nest van de zeearend op ware grootte na. Zou de hele groep hierin passen?

garnaal-links
Afhankelijk van de waterstand in de Waddenzee op de dag dat u ons bezoekt maakt de Natuurschool een keuze uit drie van de vier genoemde activiteiten.

Alle activiteiten worden verzorgd op het niveau van uw groep:

Steigervissen in de Haven

Kijken, aanraken, misschien wel proeven en je verbazen!

Wadloopexcursie

Lopen op de bodem van de Waddenzee is een bijzonder gevoel. Onder je voeten krioelt het ook nog eens van de wormen, schelpen en duizendpoten! Spannend en cool tegelijk. De Natuurschool gids begeleidt de leerlingen over het wad en vertelt ook nog eens allerlei boeiende ‘weetjes’. Hoe ouder de leerlingen, hoe verder we kunnen lopen.

Hybiën

Met speciale schepnetten, ook wel hybie-netten genoemd, vissen in een ondiep zij-armpje van het Lauwersmeer op kevers, wantsen, garnalen, visjes en misschien wel een heuse paling! Over elk diertje vertelt de Natuurschoolgids iets boeiends..

Leve de Zeearend

Dag Waddenzee! bestaat uit drie activiteiten, met tussen de middag een Pauze.

Alle klassen pauzeren bij het Lauwersnest of bij  bij Restaurant Het Booze Wijf. De leerlingen kunnen hun eigen lunch meebrengen.

U kunt ook vooraf via de Natuurschool een patatje, ijsje o.i.d. voor de hele groep bestellen. Het lunchbestelformulier ontvangt u nadat u gereserveerd heeft.

Het is leuk wanneer u van school wat speelmateriaal meeneemt, zoals voetballen en frisbees. Op de pauzeplek is een grote speeltuin aanwezig.

JA, ONZE SCHOOL WIL DIT SCHOOLREISJE!

Voor wie Groep 3 t/m 8
Waar/wanneer Lauwersoog; mei tot oktober
Groepsgrootte Maximaal 6 groepen op 1 dag (ca. 180 leerlingen)
Tijden Starttijd is 09:30 of 10:45, afhankelijk van de dag. Het totale programma duurt vijf en een half uur.
Bijzonderheden Gratis toiletten, gratis parkeren, gratis speeltuin, paviljoen met o.a. ijs/patat
Prijzen Prijzen 2024: Leerlingen € 17,50 p.p.; Begeleiding € 7,50 p.p.; Reserveringskosten € 50,- (Prijzen zijn exclusief lunch);

• Groep 1 t/m 4: 1 begeleider op 5 leerlingen
  • Groep 5/6: 1 begeleider op 7 leerlingen
  • Groep 7/8: 1 begeleider op 10 leerlingen

Wil je weten of we nog ruimte hebben?

Bekijk hier de beschikbaarheid, bel 088 – 500 3180 of mail informatie@natuurschool.nl

dummy

Startpunt