Natuurschool: al 30 jaar een begrip!

Sinds 1989 heeft de Natuurschool meer dan 500.000 kleine en grote mensen de ogen geopend voor de Nederlandse natuur. Wij ontvangen nu de kinderen van de kinderen die ons de vorige eeuw bezochten, dat is toch fantastisch! Jaarlijks ontvangt de Natuurschool méér dan 30.000 deelnemers en dat aantal groeit nog steeds. Ruim 70% van de bezoekende scholen komt elk jaar weer terug. Op 29 oktober 2020 heeft IVN Natuureducatie de Natuurschool overgenomen van oprichter en directeur Ib Huysman: “Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn ‘levenswerk Natuurschool’ bij IVN in goede handen is en een bloeiende toekomst tegemoet gaat.”

Over IVN

De overname past in het DNA van IVN. Wij verbinden mens en natuur en laten jong en oud beleven hoe leuk, gezond én belangrijk natuur is. Dat doen we met natuuractiviteiten, cursussen, projecten en campagnes. Zelf leren en doen staan altijd centraal. IVN heeft al tientallen jaren een uitgebreid aanbod voor het onderwijs, van campagnes tot schoolbrede projecten, waarbij thema’s als bijen, klimaat, energie, dieren, afval en biodiversiteit aan bod komen. Een onvergetelijk schoolreisje naar de natuur is daarbij iets dat we ieder kind gunnen in zijn of haar schoolcarrière. We zijn dus heel blij dat we ons aanbod op deze manier kunnen versterken. Beroepskrachten en gidsen van IVN gaan samen de natuurschoolreisjes vormgeven en ervoor zorgen dat ze aansluiten bij het huidige onderwijsaanbod, waaronder ook het aanbod op onze buitenlocaties; Het Woldhuis in Apeldoorn en De Veldhoeve in Orvelte.

Logo IVN

258_image

‘Het leukste en coolste schoolreisje dat ik ooit heb gehad!’

Natuurschool organiseert:

• Schoolreisjes voor basisschoolleerlingen (groep 1 t/m 8) uit het hele land,
• Excursies voor leerlingen voortgezet onderwijs (klas 1 t/m 3, alle niveaus) uit het hele land,
• Zomerexcursies voor toeristen uit binnen- en buitenland.

De Natuurschool werkt plezierig samen met de volgende partners

Locatiepartners
Staatsbosbeheer – Nationaal Park Lauwersmeer

Horecapartners
Strandtent IloonNederzandtRestaurant Het Booze WijfNordseegrill Hoogies

Materiaalpartners
Technolyt

Natuurschool flyers

Hierin vindt u alle informatie van alle Natuurschool schoolreisjes- en excursiebestemmingen en prijzen beknopt op twee A4tjes. Ons aanbod compact en kleurrijk bekijken? Download dan hier onze flyer.  Schoolreisjes en excursies bij de Natuurschool.

5 redenen om een slimme schoolreis te reserveren

1 zijn van A tot Z goed georganiseerd en nemen de school veel werk uit handen
2 hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding
3 worden begeleid door (v)aardige gidsen
4 op twee schoolreisbestemmingen in Nederland
5 maken leerlingen gezonder en slimmer!