Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op reserveringen die schriftelijk bevestigd zijn door de Natuurschool.

Reservering = Schriftelijk (email) akkoord voor deelname aan een schoolreis, excursie of ander arrangement op basis waarvan de Natuurschool u een bevestiging stuurt.
Reserveringsdatum = de datum waarop het gereserveerde programma plaats vindt.
Boekingsdatum = datum waarop u de reservering/aanvraag bij ons heeft gemaakt.
Opdrachtgever = de vertegenwoordiger van de school of de groep die de reservering heeft gemaakt en deze voor akkoord ondertekent.
Reserveringssom = totale factuurbedrag

Betalingswijze

• Zes weken voor de reserveringsdatum ontvangt u onze hoofdfactuur.
  • De hoofdfactuur dient minimaal twee weken voor de reserveringsdatum door u betaald te zijn.
  • Bij boeking van een programma minder dan zes weken voor de reserveringsdatum wordt de hoofdfactuur met de bevestiging mee verstuurd. Deze dient minimaal twee weken voor de reserveringsdatum betaald te worden.
  • Bij niet tijdig betalen wordt het gereserveerde programma geannuleerd.

Minimum aantal deelnemers

U betaalt altijd voor het minimum aantal deelnemers van 20 per groep. Ook al komt u met minder deelnemers.

Extra factuur

Wanneer het aantal leerlingen/begeleiders minder/meer is geworden dan op de oorspronkelijke bevestiging staat vermeld, kunt u ons dit uiterlijk 6 weken voor komst telefonisch of via de mail doorgeven. Als blijkt dat er op de reserveringsdatum meer leerlingen/begeleiders aanwezig zijn dan vooraf aan ons is doorgegeven, dan zal een aanvullende factuur worden verstuurd. Komt u met minder leerlingen/begeleiders dan volgt geen restitutie.

Aansprakelijkheid Natuurschool

Vereniging IVN, waar de Natuurschool onder valt, heeft een bedrijfs-aansprakelijkheidsverzekering voor al haar medewerkers.

Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid van de opdrachtgever

De opdrachtgever is altijd en volledig eindverantwoordelijk voor de veiligheid alsmede de aansprakelijkheid jegens derden van alle betrokkenen in zijn gezelschap. De opdrachtgever is ook verantwoordelijk voor de aanwezigheid van een aansprakelijkheids- en ongevallenverzekering die alle betrokkenen in uw gezelschap dekt: leerlingen, leerkrachten en eventueel ouders.

Zwemmen vindt nimmer plaats op initiatief noch onder verantwoordelijkheid van de Natuurschool en gebeurt altijd volledig op eigen initiatief en risico van de opdrachtgever.

Beeldmateriaal

Het staat de Natuurschool vrij om het beeldmateriaal dat zij zelf maakt tijdens de eigen activiteiten te gebruiken voor haar eigen promotiemateriaal (website, folder, advertenties e.d.) met inachtneming van de huidige wet- en regelgeving.

U weet bij reservering dat de Natuurschool een buitenprogramma biedt

Zowel opdrachtgever als de Natuurschool kunnen op basis van de weersvoorspelling, bij slecht weer, besluiten tot verzetten of annuleren (in deze volgorde) van een reservering. Hierbij gaan wij uit van de weersvoorspelling van het KNMI (www.knmi.nl) na 13.00 op de dag voorafgaand aan uw reserveringsdatum. Komt u op een maandag of na een algemene feestdag dan kunt u ons altijd mobiel bereiken. Onder ‘slecht weer’ verstaat de Natuurschool weersomstandigheden waarbij het voor een Natuurschoolgids onmogelijk is om de Natuurschool-activiteiten fatsoenlijk uit te voeren of waarbij de veiligheid van de leerlingen in het geding is.

Annulering: door de opdrachtgever

• Bij annulering tot zes weken (42 dagen) voor de Natuurschool bevestigde reserveringsdatum worden de annuleringskosten à € 200,- bij u in rekening gebracht.
  • Bij annulering vanaf zes weken (42 dagen) tot twee weken (14 dagen) voor de Natuurschool bevestigde reserveringsdatum wordt u 50% van de totale reserveringssom in rekening gebracht.
  • Bij annulering binnen twee weken (14 dagen) voorafgaand aan de Natuurschool bevestigde reserveringsdatum alsmede op de reserveringsdatum zelf wordt u 100% van de reserveringssom in rekening gebracht.
  • Heeft u verschillende dagen gereserveerd, dan geldt deze regeling steeds opnieuw voor elke, afzonderlijke reserveringsdatum.

Annulering: door de Natuurschool

• Indien de Natuurschool de reservering annuleert (door slechte weersomstandigheden of een andere onvoorziene omstandigheden moet annuleren) dan ontvangt u 100% van de reserveringssom terug, minus de administratiekosten.