krabprijs

Excursie Lauwersoog

Dag Waddenzee!

Dag Waddenzee! in Lauwersoog is al bijna 30 jaar de topbestemming van de Natuurschool! Afhankelijk van hoog- en laagwater op de dag waarop u ons bezoekt kiezen wij drie activiteiten. Tijdens laagwater een mooie wadloopexcursie. Met hybienetten vissen op zoetwaterdiertjes in het Lauwersmeer. Steigervissen in de vissershaven, krabben vangen en meer!

De enthousiaste Natuurschoolgids is de hele dag bij de klas en begeleidt de activiteiten op zo’n manier dat elke leerling er plezier aan beleeft.

Een dag bij de Natuurschool is zeker ook een ‘social event’ waarbij leerlingen en docenten elkaar op een informele manier beter leren kennen. Steeds meer scholen zien een excursie bij de Natuurschool dan ook als een prima introductie van het nieuwe schooljaar in augustus/september.

VO-scholen kunnen gebruik maken van CJP. Wanneer u dit bij reservering aangeeft, maken wij voor u de weborder compleet. Zo kunt u uw CJP-budget inzetten voor een excursie bij de Natuurschool.

Voorafgaand aan de excursie ontvangt u een draaiboekje met alle benodigde informatie om van deze excursie een succes te maken.

Download onze flyer

Artikel in Bio Nieuws

JA, ONZE SCHOOL WIL DEZE EXCURSIE!

garnaal-links

Zoetwatervissen in het Lauwersmeer

Met hybie-netten vissen in een ondiepe zij-arm van het Lauwersmeer op kevers, wantsen, garnalen, visjes en misschien wel een heuse paling!

Bij de vangstbespreking is er extra aandacht voor de bijzondere levenswijze van de stekelbaars en de paling. Na afloop gaat de hele vangst weer terug in het Lauwersmeer.

Deze activiteit wordt verzorgd voor klas 1, 2 en 3 (alle niveaus).

krab-rood

Steigervissen in de Haven van Lauwersoog

Een vissershaven is een wereld op zich waar leerlingen vaak weinig van af weten.

Door verschillende activiteiten maken leerlingen kennis met een aantal vissen van de Waddenzee (levenswijze, vorm en functie). Met een hoepnet wordt vanaf een drijvende steiger gevist op kleine zeedieren.

Deze activiteiten worden verzorgd voor klas 1, 2 en 3 (alle niveaus).

garnaal-links

Wadloopexcursie

Lopen op de bodem van de Waddenzee is een bijzondere ervaring . Onder je voeten krioelt het ook nog eens van de wormen, schelpen en duizendpoten! Spannend en cool tegelijk.

De enthousiate Natuurschoolgids begeleidt de leerlingen over het wad en vertelt over de verschillende bodemdieren ook nog eens allerlei boeiende ‘weetjes’.

Deze activiteit wordt verzorgd voor klas 1, 2 en 3 (alle niveaus).

Pilot programma: Dijken bouwen en ervaren in Vitual Reality

Wat is er allemaal nodig om de 17.000 km aan dijken in Nederland te onderhouden? Hoe wordt een dijk gebouwd en welke materialen zijn hier het meest geschikt voor? Wat doe je als de waterspiegel stijgt?

Met behulp van Virtual reality ervaren de leerlingen wat er komt kijken bij het bouwen van een dijk en vervolgens bouwen de leerlingen hun eigen dijk. Zou hij sterk genoeg zijn?

Dit programma wordt aangeboden in samenwerking met het Waterschap Noorderzijlvest wordt gedraaid van 19 t/m 23 juni 2023.

Dag Waddenzee! Bestaat uit drie activiteiten, met tussen de middag een Pauze.

Rond het middaguur is er een pauze waarin de leerlingen kunnen uitrusten, bijkletsen en genieten van de natuur.

Tijdens de pauze kunnen zij ook hun meegebrachte lunch nuttigen.

Bij Het Booze Wijf kun je, vooraf via de Natuurschool, een lunch voor de hele groep bestellen.

Het lunchbestelformulier ontvangt u nadat u gereserveerd heeft.

JA, ONZE SCHOOL WIL DEZE EXCURSIE!

Voor wie Klas 1 t/m 3
Waar/wanneer Lauwersoog, mei tot oktober
Groepsgrootte Maximaal 6 groepen op 1 dag (ca. 120 leerlingen)
Tijden Starttijd is 09:30 of 10:45, afhankelijk van de dag. Het totale programma duurt vijf en een half uur.
Bijzonderheden Gratis toiletten, gratis parkeren, paviljoen met o.a. ijs/patat
Prijzen 2024: Leerlingen € 17,50 p.p.; Begeleiding € 7,50 p.p. ; Reserveringskosten € 50,-; (Prijzen zijn exclusief lunch)
CJP mogelijk.

Wil je weten of we nog ruimte hebben?

Bekijk hier de beschikbaarheid, bel 088 – 500 3180 of mail informatie@natuurschool.nl

recentie_excursie

Startpunt