krabprijs

Excursie Noordwijk

Dag Noordzee!

Dag Noordzee! is een actieve dag op het strand van Noordwijk en in het nieuwe Naturalis in Leiden.

Al 30 jaar verzorgt de Natuurschool excursies voor het voortgezet onderwijs in de natuur!

Een excursie/schoolreis bij de Natuurschool is een leuke dag waarbij leren en plezier hand in hand gaan. Vaak ontvangen wij alle 1e, 2e of 3e klassen. Soms op één dag, soms verspreid over verschillende dagen.

Een dag bij de Natuurschool is zeker ook een ‘social event’ waarbij leerlingen en docenten elkaar op een informele manier beter leren kennen. Steeds meer scholen zien een excursie bij de Natuurschool dan ook als een prima introductie van het nieuwe schooljaar in augustus/september.

De enthousiaste gidsen van de Natuurschool en de museumdocenten van Naturalis zijn de hele dag bij de klas en begeleiden de activiteiten op zo’n manier dat elke leerling er plezier aan beleeft.

VO-scholen kunnen gebruik maken van CJP. Wanneer u dit bij reservering aangeeft, maken wij voor u de weborder compleet. Zo kunt u uw CJP-budget inzetten voor een excursie bij de Natuurschool.

Voorafgaand aan de excursie ontvangt u een draaiboekje met alle benodigde informatie om van deze excursie een succes te maken.

Bekijk onze activiteiten en reserveer snel!

Download onze flyer

Artikel in Bio Nieuws

JA, ONZE SCHOOL WIL DEZE EXCURSIE!

Wat gaan we doen?

garnaal-links
Strandactiviteiten op het strand van Noordwijk:

Korren

Met de hele klas ga je vanaf het strand vissen met een groot sleepnet op o.a. visjes, garnalen, krabben en kwallen. Omdat je van te voren nooit weet wat je gaat vangen is het altijd weer spannend. Tijdens de nabespreking van de vangst is er extra aandacht voor het bouwplan en de levenswijze van de krab, de kwal en/of de garnaal. Na afloop gaat de hele vangst weer terug in zee.

de Coole Walvisjagers

De Coole Walvisjagers jagen niet op walvissen om ze te doden, maar juist om ze te beschermen! Dat klinkt misschien raar, maar hoe meer je weet over deze dieren, hoe beter je voor walvissen (en de natuur) kunt zorgen. Tijdens deze activiteit ervaren leerlingen als echte biologen hoe dat werkt.

Deze activiteiten worden verzorgd voor klas 1, 2 en 3 (alle niveaus).

Naturalis Biodiversity Center:

Bezoek het nieuwe Naturalis met je klas!

Klas 1: ‘Dieren door de tijd’

Klas 2-3: ‘Dierenliefde’

Vanaf nu is het combinatieprogramma weer te reserveren!

Deze activiteit is een mooie aanvulling op ons buitenprogramma op het strand.

ooievaar-tabs

Dag Noordzee! bestaat uit een dagdeel Strand, een dagdeel Naturalis en tussen de middag een Pauze.

Alle klassen houden pauze op het strand in Noordwijk. Klassen die ‘s ochtends het programma in Naturalis hebben gevolgd, vertrekken rond het middaguur naar het strand. Klassen die ’s ochtends op het strand waren gaan ná de lunch naar Naturalis.

Bij strandpaviljoen Hoogies kunt u vooraf een patatje, ijsje o.i.d. voor de hele groep bestellen. Info over Hoogies vindt u in het draaiboek dat u een maand voor uw komst ontvangt.

JA, ONZE SCHOOL WIL DEZE EXCURSIE!

Voor wie Klas 1 t/m 3
Waar/wanneer Noordwijk en Leiden, april t/m oktober
Groepsgrootte Maximaal 10 klassen op 1 dag (in overleg en onder voorbehoud van beschikbaarheid van de gidsen).
Let op: minimaal aantal leerlingen per groep is 20 en maximaal aantal leerlingen per groep is 30.
Tijden Van 10:00 tot 15:00
Vervoer Bus(sen) en/of auto’s moeten hele dag beschikbaar zijn.
Kledingadvies Klik hier voor download
Bijzonderheden Gratis toiletten, strandpaviljoen met o.a. ijs/patat
Prijzen Prijzen 2024
Leerlingen (dag): € 17,50 p.p.
Leerlingen (halve dag) € 11,50 p.p.
Combinatieticket: € 17,50 p.p.
Begeleiding: € 7,50 p.p.
Reserveringskosten €50,-