Dagje Uit Noordwijk

Dag Noordzee!

Dag Noordzee! Noordwijk. Een dagje uit met de Natuurschool staat voor een actieve dag in de buitenlucht, plezier met je vriendjes van de BSO, sleepnetvissen, uitwaaien en ook nog eens wat opsteken over de natuur.  Kinderen beleven een actieve dag op het strand en in de duinen van Noordwijk.

Wij bieden een uitdagend dagprogramma voor verschillende leeftijdsgroepen; 5-8 jaar; 8-12 jaar. Het programma duurt van 10:00 tot 14:30 uur bestaat uit twee delen; spannende activiteiten en spellen in het duinbos en fysiek uitdagende activiteiten op het strand.

In het duinbos kruipen de kinderen, afhankelijk van hun leeftijd, in de huid van een vos of wolf. De zintuigelijke ervaring staat hierbij centraal. Op het strand leren de kinderen sleepnetvissen en ontdekken zo wat er allemaal zwemt en kruipt in de eerste ondiepe meters van de zee. Naast plezier en natuurbeleving, draait de dag ook om samenwerken, zelfvertrouwen en leren door te doen. Uiteraard is er voldoende tijd om rustig te lunchen en vrij te spelen in de zon.

Strandprogramma

Korren & de Reis van de 1001 badeendjes

Met de hele klas vanaf het strand vissen met een groot sleepnet op o.a. kleine visjes, garnalen, krabbetjes. Altijd weer een spannend avontuur, waarin de kinderen zich goed kunnen uitleven! Ook volgen zij een rubber badeendje op zijn weg door de oceanen en ervaren welke spannende avonturen deze onderweg allemaal beleeft.

Deze activiteiten worden verzorgd op het niveau van kinderen tussen de 5 en 8 jaar. Kinderen komen maximaal tot hun enkels in het water waardoor, dit een veilige activiteit is.
vos-tabje

Duinprogramma

Lang leve de Vos!

Kruip in de huid van een vos en ontdek hoe slim en handig deze roodbruine ‘rekels’ zijn!

Op het strand

Korren & de Coole Walvisjagers

Met de hele klas vanaf het strand vissen met een groot sleepnet op o.a. kleine visjes, garnalen en krabbetjes is altijd weer een spannend avontuur, waarin de kinderen zich goed kunnen uitleven!

De Coole Walvisjagers jagen niet op walvissen om ze te doden, maar juist om ze te beschermen! Dat klinkt misschien raar, maar hoe meer je weet over deze dieren, hoe beter je voor walvissen (en de natuur) kunt zorgen. Tijdens deze activiteit ervaren leerlingen als echte biologen hoe dat werkt.

Deze activiteiten worden verzorgd op het niveau van kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Kinderen komen maximaal tot hun knieën in het water, waardoor dit een veilige activiteit is.
wolf-tabs

Duinprogramma

Lang leve de Wolf!

Kruip in de huid van de wolf: wanneer ze binnenkort ook in Nederland gaan leven, weet jij tenminste hoe een wolf eet, denkt en leeft.

Dag Noordzee! bestaat uit een dagdeel Duin en een dagdeel Strand, met tussen de middag een Pauze.

Alle groepen houden pauze op het strand. Groepen die ‘s ochtends het programma in de duinen hebben gevolgd, vertrekken rond het middaguur naar het strand. Op het strand krijgen de kinderen per groep een eigen plek waar ze hun tassen kunnen neerzetten en kunnen eten.

Bij het strandpaviljoen kunt u vooraf via de Natuurschool een patatje, ijsje o.i.d. voor de hele groep bestellen.

Het lunchbestelformulier vindt u in het draaiboekje dat u ontvangt nadat u gereserveerd heeft.

Voor wie 5-8 jaar en 8-12 jaar
Waar/wanneer Noordwijk, van april t/m begin oktober
Groepsgrootte Minimaal 20 kinderen en maximaal 30 per groep (in dezelfde leeftijdscategorie)
Tijden Van 10:00 tot 14:30 uur