Schoolreisje Noordwijk

Dag Noordzee!

Dag Noordzee! Noordwijk. Een actieve dag op het strand en in het duinbos van Noordwijk. Al jaren een populaire schoolreisbestemming. Dit gevarieerde programma biedt voor ieder wat wils.

Hier vind je ruimte, frisse zeelucht en weidse uitzichten: een fantastische plek om met je hele klas lekker uit te waaien. Het strand en duinbos van Noordwijk bieden alles om deze schoolreis tot een geslaagde dag te maken.
Dag Noordzee! is een afwisselende schoolreis en erg leuk om met je hele klas te doen!

Verschillende activiteiten per leeftijdsgroep die zoveel mogelijk op het niveau van de leerlingen worden begeleid.

Actief een dag buiten: uitwaaien, lol maken en beleven hoe slim de natuur in elkaar zit!

Nieuw!

Combinatieprogramma Naturalis groep 5 t/m 8
Onze strandactiviteit in Noordwijk kan worden geboekt in combinatie met een zaalprogramma of zelfstandig bezoek met speurkaart in het Naturalis in Leiden. Wanneer u met meer dan twee groepen tegelijk komt kan een deel hiervan starten bij de Natuurschool en een deel bij Naturalis in Leiden.

Voorafgaand aan de schoolreis ontvangt u een draaiboekje met alle benodigde voorinformatie om van deze schoolreis een succes te maken.

Download onze flyer

JA, ONZE SCHOOL WIL DIT SCHOOLREISJE!

Korren & de Reis van de 1001 badeendjes

Met de hele klas vanaf het strand vissen met een groot sleepnet op o.a. visjes, garnalen, krabbetjes. Altijd weer een spannend avontuur, waarin de kinderen zich goed kunnen uitleven! Ook volgen zij een rubber badeendje op zijn weg door de oceanen en ervaren welke spannende avonturen deze onderweg allemaal beleeft.

Deze activiteiten worden verzorgd op het niveau van groep 1-2. Kinderen komen maximaal tot hun enkels in het water, waardoor dit een veilige activiteit is.
eekhoorn-noten

In de duinen

Lang leve de Eekhoorn!

Kruip in de huid van de eekhoorn: hoe ziet een eekhoorn eruit, wat eet een eekhoorn, waar woont hij en voor wie moet hij heel goed uitkijken?

Strandprogramma

Korren & de Reis van de 1001 badeendjes

Met de hele klas vanaf het strand vissen met een groot sleepnet op o.a. kleine visjes, garnalen, krabbetjes. Altijd weer een spannend avontuur, waarin de kinderen zich goed kunnen uitleven! Ook volgen zij een rubber badeendje op zijn weg door de oceanen en ervaren welke spannende avonturen deze onderweg allemaal beleeft.

Deze activiteiten worden verzorgd op het niveau van groep 3-4. Kinderen komen maximaal tot hun enkels in het water waardoor, dit een veilige activiteit is.
vos-tabje

Duinprogramma

Lang leve de Vos!

Kruip in de huid van een vos en ontdek hoe slim en handig deze roodbruine ‘rekels’ zijn!

Korren & de Coole Walvisjagers

De Coole Walvisjagers jagen niet op walvissen om ze te doden, maar juist om ze te beschermen! Dat klinkt misschien raar, maar hoe meer je weet over deze dieren, hoe beter je voor walvissen (en de natuur) kunt zorgen. Tijdens deze activiteit ervaren leerlingen als echte biologen hoe dat werkt.

Deze activiteiten worden verzorgd op het niveau van groep 5-6. Kinderen komen maximaal tot hun knieën in het water, waardoor dit een veilige activiteit is.
mier-tab

In de duinen

Lang leve de Mier!

Kruip in de huid van de mier: ontdek waar kleine diertjes, door goed samen te werken, groot in kunnen zijn!

Combinatieprogramma met Naturalis

Bezoek samen met je klas het nieuwe Naturalis! Het combinatieprogramma bestaat uit de strandactiviteiten Natuurschool en een bezoek aan Naturalis met zaalprogramma ‘Op onderzoek’.

Alle klassen hebben tussen de middag pauze op het strand in Noordwijk. Klassen die ‘s ochtends het programma in Naturalis hebben gevolgd, vertrekken rond het middaguur naar het strand. Klassen die ’s ochtends op het strand waren gaan ná de lunch naar Naturalis. De reisafstand tussen Noordwijk en Leiden is ongeveer 30 minuten.

Korren & de Coole Walvisjagers

Met de hele klas vanaf het strand vissen met een groot sleepnet op o.a. kleine visjes, garnalen en krabbetjes is altijd weer een spannend avontuur, waarin de kinderen zich goed kunnen uitleven!

Deze activiteiten worden verzorgd op het niveau van groep 7-8. Kinderen komen maximaal tot hun knieën in het water, waardoor dit een veilige activiteit is.
wolf-tabs

Duinprogramma

Lang leve de Wolf!

Kruip in de huid van de wolf: wanneer ze binnenkort ook in Nederland gaan leven, weet jij tenminste hoe een wolf eet, denkt en leeft.

Combinatieprogramma met Naturalis

Bezoek samen met je klas het nieuwe Naturalis! Het combinatieprogramma bestaat uit de strandactiviteiten Natuurschool en een bezoek aan Naturalis met zaalprogramma ‘Draai door de natuur’.

Dag Noordzee! bestaat uit een dagdeel Duin en een dagdeel Strand, met tussen de middag een Pauze.

Alle klassen houden pauze op het strand. Klassen die ‘s ochtends het programma in de duinen hebben gevolgd, vertrekken rond het middaguur naar het strand. Op het strand krijgen de leerlingen per klas een eigen plek waar ze hun tassen kunnen neerzetten en kunnen eten.

Bij strandpaviljoen Hoogies kunt u vooraf een patatje, ijsje o.i.d. voor de hele groep bestellen. Info over Hoogies vindt u in het draaiboek dat u een maand voor uw komst ontvangt.

JA, ONZE SCHOOL WIL DIT SCHOOLREISJE!

Voor wie Groep 1 t/m 8
Waar/wanneer Noordwijk (en Leiden), van april t/m de herfstvakantie
Groepsgrootte Maximaal 8 groepen op 1 dag (in overleg en onder voorbehoud van beschikbaarheid van de gidsen). Let op: minimaal aantal leerlingen per groep is 20 en maximaal aantal leerlingen per groep is 30.
Tijden Van 10:00 tot 14:30 uur
Bijzonderheden Gratis toiletten, strandpaviljoen met o.a. ijs/patat
Prijzen Prijzen 2024
Leerlingen (dag): € 17,50 p.p.
Leerlingen (halve dag) € 11,50 p.p.
Combinatieticket: € 17,50 p.p.
Begeleiding: € 7,50 p.p.Reserveringskosten € 50,-Minimaal aantal begeleiders:

• Groep 1 t/m 4: 1 op 5 leerlingen
  • Groep 5/6: 1 op 7 leerlingen