Schepnet Excursies

Lauwersoog_BO

Schepnet vakantie excursies

In het Lauwersmeer leven allerlei kleine waterbeestjes die je met een speciaal schepnet, een hybienet, uit het water kunt vissen. Zoetwatergarnalen, stekelbaarsjes en jonge palingen kan je allemaal vangen en bewonderen. Samen met de (v)aardige Natuurschoolgids en je ouders ga je lekker met je blote benen het ondiepe water in en heerlijk schepnetten! De vangst is altijd weer spannend en onverwacht.

Schepnetexcursies duren ongeveer 60 minuten. Klik op een beschikbare datum en u kunt zich direct online aanmelden. Telefonisch reserveren kan ook.

Voor kinderen vanaf 5 jaar en hun ouders.

Wir sprechen Deutsch! We speak English!

Reserveren kan ook per telefoon: 06 – 51391012

JA, IK WIL OP SCHEPNETEXCURSIE!

Het startpunt van de excursie

Wanneer u gereserveerd heeft vragen wij u vriendelijk zich een ½ uur van tevoren te melden bij het blauwe Natuurschoolbusje op het parkeerterrein van Restaurant Het Booze Wijf, Strandweg 1, 9976 VS LAUWERSOOG. Hier kunt u betalen, waarna er gezamenlijk, met uw eigen vervoer, naar het startpunt van de excursie wordt gereden (5 minuten met auto/ 15 minuten met fiets).

LET OP! Op dit moment kunt u alleen contant betalen.

Een leuke ervaring voor jong en oud

De schepnetexcursies zijn met name geschikt voor kinderen met hun ouder(s). Samen met de (v)aardige Natuurschoolgids en je ouder(s) ga je schepnetten met een hybienet in het Lauwersmeer. Ook zeer geschikt voor jonge kinderen!

Wat trek ik aan?

Tijdens deze excursie ga je met blote benen het water in. Er kan een korte broek of bij mooi weer zwemkleding gedragen worden bij de schepnetexcursie. LET OP: er wordt tijdens de excursie NIET gezwommen!!

Is de excursie weersafhankelijk?

Wanneer het weer er onbetrouwbaar uitziet (onweersdreiging of heel harde wind of heel harde regen) dan vragen wij u om ons te bellen ca. 1 uur voordat uw wadloopexcursie zou starten. Ons telefoonnummer is: 06-51391012. Het kan zijn dat wij de tocht moeten verzetten naar een andere dag/tijdstip of annuleren.

Elke excursie heeft een minimum aantal deelnemers van 15 personen. Bij minder deelnemers kan het voorkomen dat de excursie wordt geannuleerd. Hierover wordt u minimaal een half uur voordat de excursie zou starten telefonisch geinformeerd.

JA, IK WIL OP SCHEPNETEXCURSIE!

Voor wie Voor kinderen vanaf 5 jaar en hun ouders
Waar/wanneer Lauwersoog, april t/m half oktober
Groepsgrootte Minimaal 15 deelnemers in totaal
Vervoer Eigen vervoer
Prijzen Volwassenen € 3,00 p.p.; Kinderen € 6,00 p.p.

Startpunt

Strandweg 1, 9976 VS Lauwersoog, Restaurant Het Booze Wijf